Siskon Siivous on kasvanut merkittävästi viimeisen kolmen vuoden aikana: yrityksen liikevaihto on noussut yli 10 miljoonalla eurolla. Integralin ERP-toiminnanohjausjärjestelmä Intu on ollut mukana tukemassa kasvua. Intu on tarjonnut yritykselle tehokkaat työkalut työvuorojen hallintaan, laskutukseen ja palkanmaksuun. Lisäksi Siskon Siivous on saanut tehokkuutta toimintaansa toiminnallisuuksilla, jotka on räätälöity heille erikseen Intuun. Siskon Siivous on aikeissa lähes kaksinkertaistaa työntekijämääränsä uuden sovelluksen, IntuKeikan avulla.
Siskon Siivous – siivouspalveluja yrityksille
Siskon Siivous on helsinkiläinen kokonaisvaltaisia siivouspalveluita tarjoava yritys, jolla on jo 30 vuoden kokemus alalta. Yrityksen liikevaihto on kasvanut tämänhetkiseen 30,5 miljoonaan euroon, ja sen palveluksessa on yli 1300 työntekijää, jotka edustavat 74 eri kansallisuutta. Siskon Siivous toimii valtakunnallisesti, ja sen toimistot sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Porvoossa. Yritys palvelee yritysasiakkaita tekemällä ylläpitosiivouksia muun muassa toimistoihin, myymälöihin, hotelleihin, sairaaloihin, ravintoloihin sekä teollisuusrakennuksiin. Asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla, arvosanalla 4,4/5.
Yhteistyö Integralin kanssa
Vuonna 2020 Siskon Siivous otti käyttöönsä ERP-toiminnanohjausjärjestelmä Intun, jonka avulla on helppo hallinnoida suuria ja monipuolisia siivousurakoita. Yritykselle räätälöitiin ratkaisu, joka vastasi heidän erityistarpeisiinsa isojen, monipäiväisten urakoiden hallinnassa. Nykyään työvuorojen keskitetty hallinnointi, asiakasurakoiden kalenterointi, palkanmaksun ja laskutuksen automatisointi sekä toistuvuuksien aiempaa monipuolisempi hallinta sujuvat kätevästi Intun avulla.
Räätälöity Intu asiakkaan tarpeisiin
Intun voi hankkia joko valmiina pakettina tai sitä voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeiden mukaisesti. Siskon Siivouksen tarpeet kartoitettiin tarkasti etukäteen ja sen pohjalta Intua mukautettiin vastaamaan yrityksen vaatimuksiin. Integralin kehittämä Projekti-toiminnallisuus mahdollistaa asiakasprojektien hallinnan entistä tehokkaammin. Sen avulla voi tarkastella tai muokata mm. projektin perustietoja, työvuoroja, toistuvia työvuoroja tai laskutusta- ja palkanmaksua. Lisäksi luotiin projektikalenteri, johon listattiin työntekijöiden sijasta asiakkaat, mikä on tärkeää isojen urakoiden koordinoinnissa. Kansainvälisen työyhteisön tukemiseksi Siskon Siivous käyttää IntuKeikka-sovellusta kaksikielisenä (suomi–englanti), näin jokaisen työntekijän on helppoa ja nopeaa lukea tärkeimmät viestit sovelluksessa.
Kasvua Intun avulla
”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Integralin kanssa. Intun avulla olemme pystyneet kasvattamaan henkilöstöverkostoamme ja asiakaskuntaamme”, kertoo Siskon Siivouksen Business Controller Vesa Fagerlund.
ERP-toiminnanohjausjärjestelmä Intun käyttöönoton myötä yritys on kasvattanut tasaisesti viimeisen kolmen vuoden aikana liikevaihtoaan yli 10 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 julkaistu IntuKeikka-työntekijäsovellus on entisestään tehostanut toimintaa.
”Suunnittelemme lähes kaksinkertaistavamme työntekijämäärämme lähitulevaisuudessa”, sanoo Fagerlund.
Tulevaisuuden tavoitteet
Siskon Siivouksella on tavoitteena kasvattaa liikevaihtoaan entisestään, ja Intu tulee olemaan keskeisessä roolissa erityisesti työvuorojen hallinnassa, laskutuksessa ja palkanmaksussa. Pitkäaikainen yhteistyö Integralin ja Siskon Siivouksen kesken on sisältänyt useita integraatioita ja kehitystöitä, jotka ovat tukeneet – ja tulevat jatkossakin tukemaan yrityksen kasvua.